stora snöflingor färgar de röda håret vitt.

Dagen bjöd på e hel del skoj men inte var det gäster som stod för det roliga. Idag var det bytar-dag och vädret var urkasst uppe på toppen. Snön bara föll och dimman låg tät. Inte så uppiggande att dra sig ur sängen då inte. 

Blev lite städande å pillande i restaurangen och sen stod vi inför det vi så länge försökt dra ut på under dagen... 
Snöskottning! 
Jag och Joanna drog på jackorna och gick ut. Knappt 10minuter höll vi på fören ett konstigt ljud lät. 
OOOOOOOPS de va mina byxor som sprack! 
Mina nya fina kostymbyxor sprak i hela sömmen. Å gud som  vi garvade. Ögonen fylldes av tårar och vi vek oss dubbla av skratt. 😂😂
Fick in och ta på mig ett par täckbrallor och sen var det dags att skotta igen. 
En fin väg in till dörren.  
Trädäcket syntes på en del ställen och på andra ställen kunde man precis ana dess lodräta mönster. 
Vi tog bit för bit av utecerveringen och 2h senare hade vi plöjt över allt. 
Men ack inte såg man något trädäck någonstans när vi väl var klara. Inte ens ana dess lodräta mönster kunde man göra. 
Snön fortsatte falla och vips så var där minst 3cm snö överallt. 


Vid 17.00 gav vi upp ich gick in för att stänga restaurangen. 
Erbjöd mig i samma veva att hjälpa till med skottning under morgondagen om det så önskades. 
Joanna kollade väderleksraporten som löd följande: 
"Snöa hela natten, under morgondagen kommer det töa en del". 

Nu står klockan på ringning 07.00. 
Min fina lediga dag börjar med minst 2h skottning och därefter ska rummet städas och göras i ordning för på torsdag bär det av hem till Helsingborg och mina väldigt saknade föräldrar! ♡  Inte träffat dem på snart tre månader, hittills längsta tiden som jag varit i från dem. 
Ska bli så kul att komma hem och dessutom träffa en del saknade kompisar 😄

Dags att sova 

Xoxo

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0