Städmode on!

Wooop nu ligger jag i soffan tillsammans med Fredrik, Kristin och Mathias har intagit golvet. 
Kunskapskanlen är igång, dags att bli lite allmänbildade. 
 
Kl 8.20 mötte jag upp Joanna vid P-matsalen och så bar det av  till Mattesvåfflan. Vart helt genomsvett när vi kom upp för backen men jag överlevde och knäet höll. 
Tacka gud för att han skapade min fina stödstrumpa till knät.  

Öppningen gick snabbt och vid ca 10.15 hade vi våra första gäster. 
Därefter flöt det på i hyffsat jämt tempo.
Några gånger som det dog helt och då vart man lagom rastlös men då blev det till att städa...
 
Blev en sådär lagom go lunch...
3/4 Björnbusevåffla och 1/4 Matteslyxvåffla... 
Ingen tveka om vilken som var godast.... 
 
Under morgonen gjorde vi en ny våffelsmet och vid 15.30 fick vi testa den hemska smeten. Det gick verkligen inte att lossa våfflorna från våffeljärnet och det var så lagom frustrerande! 
Vi följde inte receptet för våffelsmeten så det blev smått kaos.
Inte hade vi så mkt tålamod heller då det vällde in massor av gäster som ville ha våfflor strax innan stängning..  Nä många våfflor blev till en smulhög och åkte i sopan! 
Men vi klarade det och var klara med städning/stängning vid 16.45. Lyckades hinna ifatt en liftvärd som skulle ge sig av från mattesvillage md bil så vi fick skjuts till p-matsalen. 
 
Efter jobb blev det inte allt för mkt gjort... 
2h diskning och städning av köket var vad jag pallade med nyss så nu är det skinande rent..
 

Nu blir det snart sova, helt slut.
Ledig imorgon woop wooooop :)
 
xoxo

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0