Allt roligt kan inte vara för alltid men en del oförutsägbara saker kan var roligt.

Jobb i liften blev inte så långvarigt...
Under tisdagen var jag åter igen hos doktorn för att kolla mitt knä. Hade väldans ont under morgonen och tiden var inbokad sedan en vecka (ish) tillbaka. Fick då order om att inte ta fler liftpass på ett tag och köpa en stödstrumpa till knäet. Hade sällskap med Cajsa till doktorn. Hon fick också direktiv att köpa en stödstrumpa till sitt knä så vi körde bort till apoteket och köpte de två sista som fanns kvar. Tur att våra storlekar fanns! 
Därefter körde jag oss hem och det blev vila fram tills Maria och Fredrik kom hem. Sen blev det en liten tur till Långflon - köpcentrum. Ligger nästan på gränsen till Norge. Vi hittade inget skoj förutom mat. 
-"äta bör man annars dör man."

I onsdags blev det jobb i Toppstugan.
Jag och Frida jobbade oss genomsvett. Ja det rann i pannan, skjortan klibbade fast och frågan är hur fasen vi hann andas. Två stycken i lilla Toppstugan och det vällde in gäster från 11-16.30. Det tog verkligen aldrig slut!  Kön gick ut genom dörren. Det blev ingen bar utomhus eftersom vi var en man kort men 38'000 (ngt) är ju helt okej försäljning..
HAALLLÅÅÅÅÅ VI SLOG REKORD!
Gamla rekordet i försäljning för två pers låg på 37'000 (ngt) så vi var ju förjäkla glada när vi stängde kassan. Sen vart vi mindre glada över den tid det tog att stänga. Städning hade vi ju inte prioriterat så högt under dagen eftersom jag var så illa tvungen att stå fastklistrad vid kassaapparaten i princip hela tiden och Frida hade fullt upp med att pumpa ut mat.
Det tog oss två timmar att fylla upp lagret i köket och övriga restaurangen och att städa. Det brukar inte ta så lång tid men energin var inte på topp och det var så mycket som var slut och de var så stökigt över allt.

En riktigt kaotisk, rolig och stressig dag men gud så stolt jag var över mig själv och Frida att vi klarade det så bra. Extra energi kick fick jag av alla fina gäster som förstod vår situation och som bjöd på så mycket glädje och vänlighet.
Ja inte en enda gäst som var negativ eller klagade ( inte vad jag hörde i alla fall).
Bild tagen på väg hem från Långflon.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0