Vadå måndagar är tråkiga och jobbiga?

Min måndag denna veckan var riktigt skoj.
Började dagen med en stadig frulle och sen skulle jag möta upp chefen för liftvärdarna. Var i behov av en ny jacka då den andra gått i sönder i dragkedjan.  Passade även på att få en sån där fin vit hjälm som alla liftvärdar och skidskolelärare har. Kan nu meddela er att jag är en i liftvärdsgänget. Har till och med blivit inlagd i deras sms-grupp så jag kan tjinga arbetspass de dagar jag e ledig (om jag vill).
Sen blev det att åka upp med gondolen. Väl uppe möttes jag av en områdesvärd för att få skjuts ner till lift- Isbjörnen. För att vara lite tydligare - jag fick skjuts på en snöskoter. Wihoooo så skoj!  Denna gången gick det lite snabbare - tur jag hade hjälm.
10.50 - 12.00 stod jag i Isbjörnen och hjälpte barn med knappliften.
Därefter hade jag lite fritid / rast.
Hade planerat så väl så jag hade tagit med mig min kamera för att fotografera lite på berget. Inte så ofta man är nere "i backarna" på berget så de var rätt skoj att gå runt och fotografera.
12.50 tog jag över Valrossen från Kim och det var såååå kaos drygt 15 min innan jag skulle lämna över till nästa. 5skidskolegrupper och massa annat folk som skulle åka just min lift. KAAAAOS !
 
Har ju helt glömt bort att berätta att vi varje måndag och onsdag har personalaktivitet. Vi får hyra idrottshallen i Sysslebäck för ex. basket, fotboll, innebandy och annat skoj.  Tyvärr har jag inte kunnat vara med på några roligheter i hallen men i måndags hade vår nöjesgrupp satt ihop en spännande innebandyturnering som jag inte kunde missa. Givetvis satt jag på läktaren, skötte fotografering och poängräkning tillsammans med Ishak.


På sista bilden ser vi det vinnande laget Annas Pojkar.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0