Lite farande fram och tillbaka...

Efter nästan två hela veckor nere i skåneland - Helsingborg så var det på tiden att åka tillbaka till de småländska skogarna. På söndagen (31/8) nalkades det avslutningsfest för all personal på ALV så jag passade på att åka upp redan på fredagen. På lördagen blev det en heldag i parken tillsammans med Julia. Inget vidare väder men vi lyckades överleva dagen båda två och även lilla Esther överlevde trots att pälsen inte värmde så jätte mycket.

På lördagkvällen blev det trevlig middag på Brygghuset. God mat och väldigt trevligt sällskap.
Det var jag, Emma, Julia och William.

Söndagen var rätt seg. En hel del väntan men till slut var det dags att göra sig i ordning och börja smått med förfestandet. Vid 19.30 tiden så begav vi oss till SMG där den årliga avslutningsfesten skulle hålla till. Det bjöds på mat och efterrätt. Musik och underhållning stod parkens teaterdel för.
Runt två tror jag festen avslutades men inte var det dags att sova då inte. Det blev en hejdundrans efterfest vid stugorna.
Tror klockan var runt fyra när det äntligen blev dags att sova...

På måndagen var man lite sliten men efter att folk i min stuga hade sprungit runt som tokar så var man klarvaken och relativt pigg. Blev till att packa, städa lite och sen satt vi och snacka rätt länge om nattens festligheter.
Runt lunch begav jag mig till tågstationen och var hemma strax innan 18.
Men mitt farande slutar inte här...
På fredag morgon vid 07 tiden går planet som ska ta mig till en av Greklands fina öar.

För två år sedan var jag, mamma och pappa i Parga, alltså på fastlandet. Vi besökte några öar över en dag men denna gången är det dags att bo på en ö istället.
Jag, Frida och Sofie ska till Kos.
Så än ställer jag inte undan resväskan och bloggen håller sig kanske vid liv i en vecka till i alla fall.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0