för mycket i huvudet för att komma ihåg att ta bilder...

Då har den 10maj kommit och passerat. 
En väldigt tidig morgon. Uppstigning redan 04.30.
Är lyckligt lottad som har snälla föräldrar som ställer upp och kör hela vägen upp till Vimmerby. Tog oss 3h och 40minuter att köra och där inkluderat en frukostpaus. Medan mamma satt bakom ratten så sov jag i baksätet.
Kom fram till ALV runt 8.50. Jag sprang ikapp en annan tjej som såg ut att skulle till introdagen som hade sin start i Stadsmästargården. Jag som aldrig varit där hade ingen aning om vad det var för byggnad eller ens var det låg. Kollade snabbt kartan när jag satt i bilen och de jag kunde läsa av var att jag i alla fall skulle svänga höger innanför entrén.  Tur att jag kunde göra sällskap med den andra tjejen (glömde fråga vad hon hette).

Väl innanför dörrarna på Stadsmästargården så stod många från den ordinariepersonalen där. Hälsade på en del, kan låta dumt att jag inte hälsa på alla men hade jag gjort de så hade jag nog aldrig hunnit hitta en stol att sitta på. Det stod massor av stolar framställda som på en föreläsning och där var fullt med människor. Hittade en stol i utkanten. Satt bredvid en kvinna som var mycket trevlig.
Hon var ny liksom jag, men skall jobba med marknadsföring så hon skulle endast lyssna på infon och sedan återgå till sitt arbete.
Det var mycket info som vi fick inta under den dagen. Som ny kanske det blev lite mer att lyssna på eftersom allt var nytt och jag kände att jag borde hänga med i allt och försöka komma ihåg det mesta dem sa. Blev lite pauser då och då. 
Kvinnan jag satt bredvid mig frågade om jag ville följa med ut och se lite av parken och det tackade jag snabbt ja till. Skönt med lite luft och jag fick även en liten skymt av Emil i Lönneberga. 
De höll på att repa inför sommaren men gick nog igenom något just när vi tittade förbi. 
Senare fick vi 30minuters lunch.
Lunchen bestod av en matig macka med någon färskost och vanlig ost, skinka, paprika, tomat om jag inte minns helt fel. Den var rätt god för att vara så kräsen som jag egentligen är och mätt blev man!
Efter lunchen var det dags att samlas i sina grupper, jag gick tillsammans med Sofia som är chef över Hamnmagasinet där jag kommer jobba störredelen av sommaren. Gruppen verkade riktigt härlig, många som jobbat tidigare år men jag var inte ensam om att göra mitt första år. Vi var nog runt 4-5st som var helt nya på Hamnmagasinet. och ännu fler som var helt nya i ALV.
Vi tillbringade runt 3h åt att gå runt i parken och titta på de olika ställena. Lite längre tid tog vi i byggnaden där vi ska jobba.
Mycket info även här men det fanns mycket tid för skratt och en hel del tid för att lära känna varandra.

Efter rundvandringen gick vi tillbaka till där vi börja och personalen avrundade och tackade för dagen.

Mamma och pappa stod på parkeringen och väntade när dagen var avslutad. Nu var det min tur att köra men efter 2h tog pappa över... Inte van vid att köra så långt men någon gång måste man lära/vänja sig...

Glömde helt att ta bilder under dagen men bilder från ALV kommer säkerligen pryda denna blogg under sommaren...

här nedanför ser ni alla godbitar jag kom hem med från denna dag.

fortsättning följer....

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0