Full fart frammåt.

Nu är snart första HELA dagen i Vimmerby förbi.

Igår var det upp tidigt, hela familjen åkte med till stationen och vinkade hejdå.
Resan gick bra, inga komplikationer eller omständigheter och det är ju rätt skönt när man åker så pass långt.

Väl framme i Vimmerby blev det desto jobbigare. Solen stekte, väskorna vägde en del och så mycket backar det finns här!  Men efter många om och men så hittade jag. Nu är dock kartan sönder så jag måste fixa en ny...
 

Det blev till att bädda direkt när jag kom in i rummet, lika bra att få det överstökat.
Sen gick jag till ALV för att lämna mitt boendekontrakt och hämta min cykel som körts hit för någon vecka sedan av mammas jobbkompis. Väldigt snällt av dem att ta med den upp så att jag slipper gå överallt.
(dock är uppförsbackarna inte roliga att cykla uppför..)

Jag har träffat mina två grannar, Johan som bor precis bredvid och Therese som bor bredvid honom. Det är tre dum vid varje dörr.
Rummen i sig var relativt stora och luftiga, stora fönster också med kvällssol.

Framåt kvällen träffade jag ännu fler som bor här på Folkis och lite senare satt vi ett gäng brudar + björn och Johan, på "balkongen" / i korridoren. Väldigt trevligt och mysigt fram tills myggen kom.

----------------------------------

Första natten är avklarad och jag sov som en stock.
Ett litet problem är att det blir så väldans ljust i hela rummet på morgonen. Var med andra ord jätte pigg runt sådär 06 på morgonen, undrade varför klockan inte ringde?

Vid 10.45 begav jag, Johan och Therese oss till ALV för att bland annat möta upp Carin och en annan tjej.
Fixa lite praktiska saker och kolla runt i parken.
Vi tittade lite på dagens allsång och lite på Madicken, men tyvärr fick vädergudarna bestämma helt över dagen så det blev inget långvarigt besök i parken.
 
 

Istället stack vi hem (vi tre grannar) och kollade film.
Jag förstår fortfarande inte riktigt vad filmen gick ut på - "You Se Me Now"  eller något sådant hette den.
Sen bar det av till tempo affären för att handla mat till ikväll och nu är det dags att tillaga det.
Ikväll blir det Korvstroganoff.
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0