två dagar i Toppstugan

Varför var jag nervös i tisdags? Det gick ju jätte bra uppe i Toppstugan och mina kollegor är ju stört sköna!

Toppstugan är som ett café med möjlighet att få enklare mat så som gulaschsoppa, hamburgare, korv md bröd, pommestallrik och våffla med sylt och grädde.
Vi har ett litet kök och kassan sitter ihop med köket så man står i princip bredvid sina kollegor hela dagen vilket är riktigt härligt. En helt annan kontakt till varandra och man kan hjälpas åt utan att man ska behöva skrika som en galning för att kommunicera. Jag TRIVS!
Gästkontakten är också väldigt annorlunda jämfört med Mc - än så länge har jag inte haft ett enda klagomål och ingen har varit sådär onödigt otrevlig heller. När gästerna är glada blir man själv så himla glad ju!
Utsikten från Toppstugan är MAGISK!
Nu har jag jobbat mina två dagar i Toppstugan och kör en ledig dag idag för att imorgon jobba mitt sista pass denna vecka och det blir i köket på Brants. Väldigt lite jobb denna veckan, känns tråkigt för de flesta jobbar ju så blir långtråkigt att åka skidor ensam. Men får väl se vad som händer idag.

Igår var det ju självaste JULAFTON!
Kändes väldigt konstigt att inte vara hemma hos mamma, pappa och storebror.
Konstigt att inte fira med mammas bror eller pappas syskon , äta julmat och öppna julklappar med nära och kära. Men min fina familj och Frida & Sofie skicka med mig mina julklappar som jag öppnade igår :)
Fick massa fina saker :
Bok - Vecka 36
Bodyshop handgel/kräm och tvål (?)
Chokladhjärtan
Choklad - Lindor
Knästrumpor
Strumpbyxor
Underställströja
Örhängen

Är jätte glad och nöjd med årets julklappar :)

Var på julbord igår vid 18.00
Smaka ju inte riktigt som hemma, men det var helt okej. Saknar mamma & pappas köttbullar!
Emmsan och jag.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0