Fullt ös på introveckan.

Två av fem introdagar har redan hunnit passera. Tiden flyger som vanligt iväg och huvudet är redan fullmatat av information så det räcker och blir över. Men nog har det varit två intressanta dagar!

Måndag - första dagen var nervös och spännande på samma gång. Mycket nytt att se och göra, många nya intryck och mycket nytt folk. Ögonen skulle vänja sig vid nya ansikten med tillhörande namn och arbetsplats.  

Först fick vi en del information av Mattias (köks chef) som får sköta introveckan för oss inom restaurang då Erik - chefen för Restaurangavdelningen gått och blivit sjuk. Förhoppningsvis är han tillbaka på måndag men tills dess ska vi nog klara oss finemang med Mattias och hans kompanjon (serverings chef) som jag inte minns namn på. 
Efter infon fick vi dela in oss i de olika arbetsplatserna vi ska ha under säsongen. Jag fick börja med Köks gänget på Brants. Det blev lite menygenomgång, presentation av oss själva, rundvandring och annat smått å gott.
Det serverades en god lunch - jag fick kycklingklubba med någon potatis och sallad.

Därefter fick jag hänga med min andra arbetsplats - Toppstugan. Vi var med på speeddating och det var väldans livat. Inte många namn man kommer ihåg där inte men riktigt skoj var det. Därefter körde vi upp till Toppstugan för att se vår arbetsplats och lära känna varandra lite till. Dem hade redan gått igenom en hel del och fått lära känna varandra så jag hade ju missat en del tyvärr.

Underbar backe att traska uppför (och givetvis kana ner för när vi var klara).
Vacker utsikt över Branäsberget må jag säga.

Runt 16.00 var vi klara och tog oss ner till byn igen och fick bege oss hemåt.
Väldigt långt att gå hem - tar 2minuter! :) haha Skönt!

På kvällen var man helt slut i huvudet så blev en lugn kväll här hemma med korridors-kompisarna.

Tisdag - idag började man samma tid som igår, 9.00. Skönt med lite sovmorgon.
Vi körde på frukost i personalmatsalen idag också och därefter var det dags att stämpla in. 
Köksgänget på Brants började med dagens prov - tror det gick rätt hyffsat. Därefter var det dags att börja jobba. Kylar och torrförråd skulle rensas och städas ur. KALLT - kan jag säga er!
Mitt i allt började varorna välla in så nu är frysar och kylar fyllda till bredden.
Därefter var det dags för lunch - en välbehövlig sådan.
Idag blev det panerad-fisk och potatis.

Efter lunchen blev det lite rörigt med var jag skulle vara så jag hoppa ur kockkläderna för att hänga med mina andra kollegor men det var för tidigt så fick se på när mina kökskollegor preppade inför morgondagen.
Här skär Kristoffer massa grytbitar av oxkött.  Inte lite kött där inte!

Vid 14.30 lämnade jag köket och begav mig till de andra. Vi hade någon lära-känna lek och därefter var det dags för Alkoholinformation och därefter fick vi även vaktinformation.
Ögonen gick i kors! 
Vid 17.00 fick vi sluta och det var knappt att jag och Emma hann innanför dörrarna fören vi somnade i sofforna i köket. Utslagna tjejer med andra ord. En timmes sömn och sedan blev det mat och slappa i soffan med resten av folket i korridoren.

Nu är det dags att sova och fylla på med energi inför morgondagens strapatser. Det blir matlagning för fulla muggar. Imorgon ska serveringspersonalen få testa säsongens á la carte nere på Brants. Spännande!
Sov gott :)


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0