PART 9 of UGANDA

8 Februari 2013

Tidig morgon för mig, Ann-Louise, Anton, Erik, Julia, Oscar och Philip.
Vi var första gruppen för att bestiga bergen och se på bergsgorillorna.
jag och julia stressa runder och packade vårt + åt frukost.

Vi åkte en annan väg upp till Mghahinga och sedan fick vi gå uppför för att samlas vid ett litet hus. Där gick guiden igenom regler och berättade lite om gorillorna med mera.
Mitt i allt började vi prata om mat och då slog det mig att jag inte alls gått in i matrummet för att ta min matbox.
jag frågade Julia om hon tagit sin...
pinsam tystnad följde...
Men vi hade laddat upp emd bananer, chips och kex så det fick gå.

Vi fick välja våra bärare och sedan bar det av, upp i bergen för att se våra håriga släktingar.
1h och 30minuter tog det till vi kom fram där gorillorna var.
Först fick vi se en unge sitta och mummsa på blad. Den verkade inte bry sig om att vi satt och stirra ut den.
Vi gick vidare och fick se blackback:en - han som ännu inte fått silvrig päls på ryggen. Han låg och gottade sig bland bladen och även han verkade trivas med att vi satt och titta och fotograferade.
Sedan såg vi någon jätte liten unge men den fick jag ingen bild på..
Efter en timme hos gorillorna (som kändes som någon minut) så gick vi tillbaka till våra bärare för att sedan bege oss mot samlings huset.
vi åt vår matsäck i en glänta.

I huset fick vi diplom och sedan gick vi till bilen.

Väl på Golden Monkey igen var jag och Julia utelåsta. vi satte oss i solen och chillade lite..
Sen kom värden på Golden monkey och öppnade till oss.
vi hoppade i våra bikinis och solade.
De andra kom tillbaka från sina utflykter/projektarbeten.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0