PART 8 of UGANDA

7 Februari 2013

Idag väntade ett fullspäckat schema.
Först åkte vi  till Mghahinga där Festo kommer från.

Vi åt god kyckling med pommes.
Sen genomförde jag och Julia vår andra intervju mitt i stekande sol.
Svetten rann men vi lyckades hålla koncentrationen uppe. Yvette var med och även Loy som fick agera tolk.
Vi fick träffa en manlig bonde som hade en galen humor.

Därefter vandra vi efter resten av ugandagruppen som satt sig till rätta i en utkiks"byggnad". Trappstegen upp var minimala och solen stekte något otroligt.
Louise intervjuade några medicin män så vi blev kvar på utkiksplatsen ett bra tag.

Därefter åkte vi till "byn" i Mghahinga där det var fullt med folk. 
De flesta var tysta och nedstämda, ingen rolig dag detta...
"Byn" var samlade vid Shebas hus där det var begravningsdags.
Många var samlade och vi blev inlotsade bland människorna för att få förstaparkett platser. De som redan satt på bänkarna ombads att flytta på sig vilket var väldigt märkligt.
Min utsikt var en rumpa - mindre trevligt...
Begravningen pågick nog 1h och 30minuter eller liknande - det kändes som en evighet för er som undra.
När det var slut åkte vi tillbaka till Golden Monkey där vi fick träffa Dennis (minns inte vad han var för något) 
Han berättade i alla fall om gorillorna.
sen gick jag och Julia till Internet Café och kollade facebook.


Mannen som vi intervjuade och som bjöd på en galen humor.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0