PART 12 of UGANDA

11 Februari 2013

Idag var det dags för projektarbete för några, minns inte riktigt vad jag gjorde, men troligtvis var jag med på Kisoro Vision School

Sedan gick vi på en marknad som började i KAOS för min del.
direkt när vi kom in på marknadsområdet så slog jag i min vänstra lilltå i en sten så det blödde som fasen.
Dem som satt i sina stånd på marknaden bara tittade och skratta.
Oscar och Julia fick lida genom hela marknaden av mitt klagande över hur ont det gjorde.
sandalen blev blodig och eftersom det regnat så väldans under dagen så var där extremt geggigt.
Där gick jag med långklänning och sandaler. Smutsen bara flög in i såret på tån.
Till slut hittade vi Louise och Yvette.
Jag blev ombedd att direkt gå till Golden Monkey för att rengöra såret så jag och Julia lämnade marknaden och gick hem.
Louise kom och hjälpte mig att peta upp såret som börjat läka och klumpa ihop sig av all gegga som kommit i såret.
När jag var omplåstrad så var allt bra igen.

På måndagskvällen var det dags för avskedsfest med våra fina ugandiska vänner.
Vi tjejer gjorde v-oss och sminkade oss för första gången under hela resan.
Man hade nästan lyckats glömma hur man tog på sig mascara... OVANT!
Stolar var utställda på bakgården under presseningar och bord med mat ställdes fram.
våra vänner kom och vi fick lyssna på avskedstal och se några danser.
Sedan var det klart vår tur att sjunga och dansa....
Marcus hade skrivit ut ett papper på en Abba låt så vi försökte sjunga den - det lät falskt och hemskt men vi fick en dunder applåd efter så dem brydde sig nog inte om hur falskt det lät.

Vi delade ut presenter och fick väldigt många av våra vänner också.
Ja, jösses vilken kväll :)

Sedan hoppa våra vänner in i bussen och åkte iväg.. 
Trodde att jag skulle gråta som när vi vinkade hejdå på Knutpunkten i Helsingborg. men istället grät jag av smärta eftersom Julia lyckats ställa sig på min skadade tå...
Ingen tror att det var därför jag grät men ni anar inte vilken hemsk smärta det var...

Dags att sova

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0