PART 11 of UGANDA

10 Februari 2013

Idag åkte jag och Julia med Fest och en chaufför, rakt ut på landsbyggnaden.
Bilen stannade efter att han kört på en uppkörd gräsväg.
Vi hoppade av och möttes direkt av många barn.
De kom och började tigga men Festo sa genast ifrån och han måste sagt något väldigt bra för barnen skingrades och lät oss gå dit vi skulle.
Vi gick igenom en "portal" av görna buskar där det växtre fukter eller något liknande. 
I änden av portalen fanns ett litet hus med ett två skjul bredvid. 
En kvinna satt på marken och flätade en matta. En man satt på andra änden av "gården" och filosofera med något.
Vi hälsade och sedan hjälptes vi åt att flytta en träbänk som vi satte oss på.
Festo tolkade när vi ställde våra frågor till intervjun.
Det var lite nervöst eftersom alla barnen som mött oss tidigare satt runt oss och tittade nyfiket.
Vi genomförde vår intervju och fick titta in i köket som vi lutat oss mot.
Vi tog bilder på dem båda - Simeon och Theresa.

Därefter åkte vi tillbaka till Golden Monkey och solade lite.
jag hittade en ödla som tydligen tog sitt sista andetag mitt framför mina ögon - utan att jag förstod att det var sista andetaget - så jag fotograferade en DÖD ÖDLA!

De som varit hoss gorillorna denna söndag kom tillbaka strax efter oss. 
Vi åkte iväg till Lake Mutanda  där vi solade och badade.
Sedanåtervände vi ännu en gång till Golden Monkey.
Killarna och Marcus kom tillbaka från sin långa vandring upp på ett berg.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0