Part 6 of Uganda

5 Februari 2013

Upp ur sängen kom man även denna morgon fast gårdagens kväll slutade som den gjorde.
Helt pigg vart man ju inte men packningen lyckades man få ner efter lite om och men...
Frukosten däremot blev ännu tråkigare än tidigare, vanliga torra vita mackor som smakade noll...
Uppe på det lite tabletter mot magen och sådant skojigt. Fick även dricka några klunkar vatten men inte mycket mer än så. Ann-Louise och "mamma" Louise kom överens om att jag skulle torka ut magen för att undvika diarré.

Efter frukosten hoppa vi in i bilarna igen, jag fick tur nog en fönsterplats - dock var stolen så hård att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Lyckan som uppstod när jag hade två tjocka tröjor inne i bilen och nära till hands :)
Det blev någon timmes sömn även denna resa..
Men först stoppades vi av...
ELEFANTER
haha förvånande eller?
Sista dagen i Queen Elisabeth nationalpark och vi fick åskåda en stor hjord elefanter.
Hela vägen var spärrad så det blev en mängd bilder och en väntan som kändes som evighet
( var nog bara 15-20 minuter )
Till slut kom vi iväg...
resan tog väldigt lång tid, tur att vi fick åka in om en bensinmack och handla lite godis - behöves!
dock blev det torra kex för min del och en pringles chips :)
+ vatten

Att fråga lärarna om hur långt de kunde vara tills vi skulle äta var ingen bra idé..
"inom en timme blir det nog lunch"
förhoppningarna steg och magen skrek för fulla muggar...
3h senare, då fick magen lite ris...
Det bjöds på den gamla vanliga Ugandiska buffén, men eftersom magen var på uttorkning så fick ris bli dagens lunch..

När vi kom fram till Kisoro så hoppade brudarna in i ett rum och boysen i ett.
Efter många om och men fram och tillbaka så fick jag övre sängen i våningsängen och"mamma"-Louise låg under.
Chippe och Thildis fick dela den "stora" sängen och Emelie och Julia fick varsin "liten".
Jag vart störtnöjd med min säng förutom att det var så högt upp och man fick ta i för kung och fosterland för att kunna häva sig upp i sängen. Ville man inte bryta foten på vägen ner fick man även då häva sig över kanten och ta i för kung och fosterland. Inga små stegar fanns att klättra upp och ner på.

Vi åt mat och sedan blev det sängen tidigt...

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0