Part 4 of UGANDA

3 Februari 2013

Upp i tid idag för att åka från vårt mysiga rum till ett nytt ställe som det ryktades om - vara mycket sämre! Bussresan skulle ta runt 8timmar och denna gång styrde bussarna mot Queen Elisabeth.
Det blev någon timmes sömn i bussen men inte mycket mer än så.
Jag hade lovat mig själv att se så mycket som möjligt av resan och glad är jag för det. Vi åkte igenom ett antal byar som såg näst intill lika dana ut - affärs mässigt. Affärskedjorna fanns i nästan alla byarna precis som att H&M finns i nästan varje stad. 

Det blev en hel del bilder på vägen till Queen Elisabeth. Vi stannade även vid Equtorn där det blev fotografering och annat skoj.

-"när jag har sett giraffer och zebror så kommer jag vara lyckligaste människan i världen"
-" giraffer finns bara i norra uganda och zebrorna finns inte på savannen"

GLÄDJEDÖDARE!!!

Senare säger Yvette att vi ska hålla utkik efter zebror för i de området vi åkte genom fanns dem tydligen.
några minuter senare skriker jag som en galning - titta vänster,
ZEBROR !
hinner klicka av två bra bilder och sen hade vi passerat dem.
ingen annan än Erik såg dem - och jag så klart.
AMAZIIING!
så himla fina var dem !
Så småningom kom vi in i nationalparken och vi hann inte ens innanför grinden till parken fören vi såg bufflar, waterbacks, "pärlhöns", pumbor-vårtsvin m.m
När vi väl passerat grinden får vi syn på en hjord elefanter.
ett 20-tal bilder trycktes av på elefanterna och sedan begav vi oss vidare...

När vi kom fram till huset vi skulle bo i så delade vi upp rummen och sedan begav vi oss till det finare hotellet där vi tog en drink.
Sedan gick vi tillbaka till elevernas hus där vi fick mat.
någon gång innan eller efter maten stötte vi på några små filurer - Timons släktingar - Mungoooos
På kvällen fick Marcus fram gitarren och körde allsång.
tyvärr hade vi inte tänkt så långt så någon kunde ta med låttexter men första 5minuterna i varje låt fick gå.. Sedan tog Sheba över.
han hämta stora trumman och började trumma och sjunga.
Yvette var först upp på dansgolvet, sen kom marcus och ann-louise upp på golvet också.
När lärarna gick blev det lite halvdött men då åkte kortleken fram.
dock tidig läggning även för oss elever också eftersom safari väntade morgonen därpå...

BILDER :D
 

Kommentarer
Fanny

Fina bilder!

Svar: Tack fanny :)
Sarah Andersson

2013-03-09 00:44:20

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0